en hel dag i bilder

Gissa vem som har haft kameran runt halsen heeeela dagen idag som en fåne??? Jo jag- givetvis.
Men tadaaa, här kommer min dag i bilder. Timme för timme=)

The fabulouse life of Ekersens höhö=)

05.45
Vaknar min lilla skatt, och väcker sin storsyster som ligger intill. Tuva har visst kommit in under natten tyst som en mus. Å jag- jag är trött tröttare tröttast=P Men piggnar till snabbt=)



06.45
Efter att sängarna blivit bäddade, Lova fått ny blöja och vi alla har klätt på oss så är det dags för frukost. Lova fruktgröt, Tuva ägg och knäckemacka, jag 2 ägg och 3 koppar kaffe.

07.45

Snyggar till oss; Sätter upp håret på Tuva, borstar tänderna och röjjer upp här och var=)

08.45

Vi går till förskolan, fodrade galon från topp till tå! Tuva plockar stenar på vägen=)



09.45
Långpromenad med Tiger runt Djupvik dalen. Lova somnar bums efter sin tidiga morgon.

*** ingen bild men 10.45 och 11.45 sitter jag och hänger hos grannen*** (blev ännu mera kaffe)

12.45

Hämtar Tuva tidigare och går till lekparken och möter upp fina kusinen Anton




14.00
Hemma igen, rastar Tiger


14.45
Lova vaknar efter middagsvilan och är hungrig på mellis, och är lite ledsen.. 


15.45
Är i stallet, spolar Steelys ben, hänger fram sadel och träns. Sen går jag in i ridhuset för 2 timmars jöbb.



17.00
Massa ekipage i ridhuset som skrittar fram



18.00
Åter upp i stallet hos Kingen (Steely), gör i ordning honom för galopp-pass på stora banan. Har en idé om konditionsträning i galopp i lättsits=)


19.00
Ridit klart! Passade utmärkt med mycket galopp för han var pigg! Smörjer av tränset och hittar ett "klia" ställe på Steely och kliar honom länge.. å såå skönt tyckte Steely.



20.00

Hemma, och ny duschad! Låren känns lite möra efter ridning och promenaden. yay! Middag i soffan framför "Halv åtta hos mig". Själv äter jag köttbullar och en stor portion av hackad broccoli, rödlök, kidneybönor i balsamvinäger och favvo-favvo såsen mangorajja. En lchf middag=) Hungrig som en varg!


21.00
Lova har vaknat (whatie?) och hoppar i mitt knä, jag sitter och väntar på att "Lyckan i La" ska börja. Blippar lite på datorn och kollar på fjordingen som gör piaff- typ 20 gånger ser jag på det klippet. Jag älskar piaff!!!!! Så häftigt! Lova klappar händerna och säger Mamma till klippet
 och jag önskar att det vore så

 

Alla bloggare! Jag utmanar er att göra ett lika inlägg om ett foto i timmen=)=) Kom igen! 


Kommentarer
Erika

Vilken kul ide Maria! Jag hakar på :D



I vanlig ordning jättefina bilder!

2012-03-21 07:10:56
URL: http://moggika.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback