r o l i g r i d ö v n i n g

Jag hade en sådan himlans tur igår. Med barnvakt(er) och att jag fick vara med på en träning. Så slapp jag rida ute i mörkret o kylan.

Vi gjorde massa roliga övningar, men den bästa var galopparbetet:

I ett ridhus 20x40 m;
Galoppera med så många galoppsprång som möjligt på ena långsidan. Och på den andra långsidan med så få galoppsprång som möjligt. Med andra ord kort galopp och ökad galopp. Efter den ökade galoppen har man bara kortsidan på sig att ta tillbaka innan det är dags för så kort galopp som möjligt.

Som bäst fick jag in 17 korta och 9 långa! Puh!


bild från i höstas

Kommentarer
Jejja

Den har Cissi kört med oss också - jättekul på Manilla! :)

2012-02-02 14:18:26
Elin & Ann

Till Tuva!

Hoppas det gar bra med Jeppe i vinterkylan. Har ar det hela 2 minus och vi (och alla andra engelsman) fryser...



Kram Elin & Ann

(datorn har bara 25 bokstaver, darav stavningen :( )

2012-02-03 00:15:11



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback