Soligt men febrigt

Tuva vaknade tidigt imorse och kom in till oss med brännade feber och hård hemsk hosta. Så det bidde till att stanna hemma. Lilla vännen hade 39 grader imorse när jag tempade.. hu=(

Men denna dag har vart så underlig. Dels sjukdom. Dels symaskinen som verkar ha dött på kuppen. Satt och sydde imorse när T sov. Helt plötsligt när jag står och stryker de blivande gardinerna till klubbstugan i stallet.. då börjar maskinen att sy- av sig själv. Helt sjukt! Nålen bara smattrade!!! Skyndade mig att dra ur sladden. Därpå började det lukta stark lukt av bränt, typ eld! Så jag vågar mig inte på att starta den igen. lånar nu en symaskin så jag kan sy klart. Fasen jag som även skulle på och sy ett fint spjälskydd. Men det ordnar sig nog=)

Det andra skumma var dagens vårdcentral besök. Irriterande. Men det ska jag inte ens gnäll-skriva om. Så det så!

Vilken underbar dag idag. Passade på att dricka en lärre och äta melon i solen när Tuvisen sov.


Brudspireorna har slagit ut, det doftar sååååå gott på vår baksida just nu=)

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback