Kamera-lös

Vad trist att min kamera har gått sönder efter 2,5 år! Ännu mera synd är att garantin har gått ut. Riktigt tråkigt, jag älskar ju att fota, dels till bloggen men givetvis för mig egen skull också!

Kollar runt lite på nya kameror och det måste vara en kamera med minst 18x optisk zoom och minst 12 megapixlar. Valet och kvalet om en systemkamera.. men de är så dyra.. tunga och känsliga. Jag vill gärna ha en hyfsat billig kamera som är lätt att använda och som man kan ta med utan att behöva förvara den i en resväska=) Finns inte en ända normal "digitalkamera" som uppfyller mina kram så en kombination mellan digitalen och systemaren passar nog mig bäst.

Denna är min favvo med 35x optisk zoom och 14,1 megapixlar, från Canon

Canon PowerShot SX30 IS


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback