vecka 39

Då har läget förändras lite. Från att inget ha känt alls så låg jag under total sömnlöshet mellan 12-04 inatt. För jag kände ett väldigt tryck neråt några gånger under den tiden och då blev jag med ens klarvaken. Det har hållt i sig till och från under hela dagen idag, att helt plötsligt trycker det vansinningt neråt. Just det trycket känner jag igen när jag hade värkarna med Tuva. men med Tuva gick vattnet först och sen blev jag pepprad med värkar, nu är det liksom lite fjåsigt till och från- men smärtan känner jag ju igen...
Har även så förbaskat ont i korsryggen och i övre ljumskarna att det   n ä s t a n är outhärdligt, och det känns hela tiden, en ihållande smärsta liksom. Riktigt plågsamt att gå. Så här var det inte med Tuva så jag har inget att jämföra med. Men nog kan det vara på gång här inom en vecka får jag hoppas iallfall. Kanske låter det som att jag gnäller men det är inte min avsikt jag är så himla redo nu och det är med förtjusning jag tar emot smärtan i rygg, ljumskar och det här trycket=)

Jag var hos barmorskan idag. Allt var så snurrigt där idag så jag nämde bara detta lite snabbt och hon sa att det mycket väl kunde vara den här första fasen mot förlossning. Låter bra om det är så..=)

Har därför ställt ordning all packning inför BB- men tänk vad löjligt om detta avtar och att jag går över tiden 2 veckor...=) Nej det är inte löjligt utan bara hemskt i sådantfall...

Men nog blir tillvaron lite mera spännade när jag känner att det möjligen snart kanske om med lite tur... ja kan vara dags?

BTW, ställde mig på vågen idag... exakt 20 kg upp, wohoo vilken stjärna jag är då=/

gravid v 39


Kommentarer
Erika

Låter ju som Bebin är på väg :) Med Emilia gick också vattnet först och sen kom värkarna, med Linnea gick jag med värkar hela dan och fattade ingenting, gick och väntade på det där vattnet.. Men när det väl kom låg jag redan på ks och 20 minuter senare hade Linnea flugit ur mig som en raket :)

Håller tummarna att ni snart få gosa med 2:an :)

2011-07-11 19:01:18
Frida

Spännande, hoppas allt går bra och att ni snart har en till lite tös =). Lycka till med allt =)

2011-07-11 19:35:43



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback