städat som bara den


Shit vad jag har städat idag. Shit vad jag har städat överhuvudtaget här hemma den sista tiden! En effekt av att gå hemma och vara uttråkad av att vänta! Men å andra sidan är det skönt att ha det tiptop när bäbisen kommer för då blir det andra bullar=) Jag menar... inte kryper jag runt med dammsugaren i garderober och skrymslen med en liten..!

Så detta checkar jag av; badrummets totala yta, putsat alla fönster och torkat mellan dubbelglasen (asäckligt), städat, sorterat och rensat i alla garderober, samma sak i städskåpet, alla skafferilådor i köket har rensats på gamla datum samt torkat rent i lådorna (herregud vad smutsigt där blir) städat i alla köksskåp och rensat och slängt gamla vällningflaskor, matlådor utan lock och annat onödigt... och inte tala om ugnen som nu ligger i rengöringsskum och ska putsas upp ...

Vagnen är nu helt på sin plats med skötväska, fotsacken jag hämtade ut i helgen, mjukiften vi så fint fått låna (tack!!) tvättat och bäddat..!

Men bäbisen verkar inte ha bråttom ut inte. Känner inga värkar eller något sådant. Har dock sjukt ont i ryggen. Jag är nu i vecka 39 och är ganska säker på att hon kommer i vecka 40 i datumspannet 15-22 juli. Tuva kom en dag innan beräknat, jag hade inte kännt något alls då heller utan vattnet gick helt utan förvarning vid 22 tiden på kvällen. Vi får helt enkelt se. Vore kul och få lite gissningar på när ni tror hon kommer?????

Blir det en Tuva-fölossning så blir det det 19:e. Men ingen förlossning är den andra likt sägs det ju=)

emmaljunga city cross





Kommentarer
Frida

Vilken energi du har =), jag blir inte så lite avis. Skulle behöva en del av din energi så att jag gör en lika stor stor städning som du har gjort =). Va fin filten blev, va duktig du är på att virka. Man kan tro att du inte gjort något annat =). Men kom ihåg och ta det lite lungt oxå =)

2011-07-04 22:27:16
malin

men nu får du skärpa dig! du ska ta det lugnt, är ju typ därför du blev sjukskriven... ajabaja...

2011-07-05 20:45:02
URL: http://malinmygganeriksson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback