Ulriksdals SlottsTrädgård

Oj vad den här dagen har susat förbi snabbt!
Jag och mina små flickor åkte iväg och hämtade upp moster Jenny på förmiddagen idag, regn och rusk så vad passar inte bättre än att åka till UST (läs rubriken) Jag har ju aldrig vart där tidigare... och det var lika mysigt som jag föreställt mig. Där fanns allt inom blomster, så även mina Annabellor... Men idag fick de vänta kvar där snällt. Istället blev det fika och lite smått och gott. Tuva fick välja en egen blomma till sitt rum.

Vi var även förbi min fina mormor på vägen hem och fick smaka på hennes otroligt goda rulltårta, Tack mormor!

Imorgon åker vi nog på nya äventyr.

** Vi saknar vår fina Nicke som är på riktigt stora äventyr den här veckan uppe i Jämtländska fjällen, så nu får vi passa på att göra tjejgrejjor haha**




Syndigt fina krukor som kostade skjortan






Moster jenny och Tuvisen


Tuvas egna blomma på plats hemma i sitt fönster

Mitt egna arrangemang idag på eftermiddagen. Har målat en trälåda och låtit alla ute pelagoner få flytta in- höst? Javisst..!

Lördagsmys och mina nya värmeljuslyktor


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback