Annabelle

Jag har under mina powerwalks ut ur bostadsområdet lagt märke till de mest underbara blommor som vissa har på sina villatomter här. Blomman är som en jätte stor vit boll, med massor av stora gröna blad. Det finns ett specifikt hus som är så sjukt välvårdat, allt ser så perfekt och fint ut där och så har de dessa blommor i en lång radda. Jag har fnulat väldigt länge vad det kan vara. Googlade idag på "vit blomma boll". Och ta mig tusan- jag hittade den!!! Det är V i d j e h o r t e n s i a n A n n a b e l l e !!!!!

Den trivs i alla typer av lägen- skugga eller soligt spelar ingen roll. Den ska inte beskäras heller så den verkar vara lättodlad. Jag ska riva upp en rabatt här hemma och ge plats för mina Annabellor.

Helt sjukt men jag är KÄR i denna blomma..=)


Kommentarer
Anita

Vi har en sådan där maffig vit hortensia utanför vårt hus. Den är verkligen jättemäktig. Vi gör så att på hösten när den har blommat klart och börjar vissna, så kapar vi av allting jäms med marken. Tro det eller ej men nästa år kommer det upp precis lika mycket igen. Min H är i och för sig superduktig på att vattna och gödsla.

Kram Anita

2011-08-12 07:51:33



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback