Raspade tänder

Jag hade en dundertur idag när veterinär H hann kolla på Alexandras tänder när han hade ett ärende i stallet=) Alexandra som är huvudskygg lät han titta i munnen utan att få lugnande. Och det var som jag anade. En vass tand, tand P3 för att vara exakt på vänster sida av munnen. Hon hade ett stort sår i kinden av trycket från tränset/hackamoret. Han raspade tänderna och det gick väldigt bra. Nu får jag rida utan nosgrimma ett tag eller på remont eller pullargrimma. Hur jag anade att det var problem med tänderna? Extremt svårt att ställa henne till höger senaste tiden......!
Hästens tänder

O så är det mugg och rasp tider. Lilla Alexandra är drabbad och en orsak blir varma och svullna ben. Så varje dag nu tvättar jag hennes ben i spolspiltan med anibakteriellt shampoo och sedan smörjer jag in benen med en bra salva som innehåller alovera blandannat. På 2 dagar har det blivit så mycket bättre=)


Duktig Svalux idag=)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback