Trött!

Vi tar den här smaskiga dagen från början. Den har vart så att säga innehållsrik på oviktigheter som jag redogör här o nu:

Klockan ringer 06.15. Känner att jag har väldigt ont i halsen och att mitt huvud känns som en boll. Gör oss iordning, rastar Tiger en snabbis, åker till förskolan 7.30. Lämnar Tuva och drar vidare till jobbet. Jobbar softa passet 8-12. Sen hem, hämta Tuva och rasta Tiger. Laga lunch till Tuva. Surfar på nätet efter recept, skriver upp ingredienser som saknas. Drar och storhandlar med Tuva. Hem fixar lite med ditt och datt. Nicke har kommit hem och jag och Tiger drar till stallet. Hoppar Alexandra i ridhuset (Tack för hjälpen Malin) hon var pigg o glad! Därefter rider jag superspända Crax. Han gick bra endå men inte som han brukar vara. Hur som helst. Packar ihop mig från stallet och Tiger leker hinner leka lite m Bessie i ridhuset innan vi åker. Hemma! Slänger ihop grillade kycklingen, potatissalladen och grönsaker. Snabba ryck för sen är det dags att storbak. Gör tigerkaka med Tuva (sen somande hon på sofflocket), amerikanska kakor och lussekatter. Nicke röjjer i köket sedan. (Nicke gör pepparkakshus medans jag bakade). Slutligen målar jag en trälåda vit och när jag endå är igång möblerar jag om Tuvas rum..... Ramlade i soffan 22.25 HEEELT DÖD!

Nu kommer en natts sömn sitta fint. Så vi är utvilade till kalaset imorgon. Kul!

Fick ett raseriutbrott idag när jag skulle hänga upp julstjärnorna... trasiga och ... trasiga...! Måste köpa nya sjärnor imorgon. Vilken j-vla skandal=(


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback