Äntligen helg

Ja det har vart en krass uppdatering denna vecka.
Hur som helst så rullar allt på i vanlig ordning. Är precis hemkommen från stallet. jag är hästvakt åt Hessan nu när Victoria är i England i några dagar. Detta var då 3dje dagen av ridning och stallfix. Jag har ridit 2 dagar på ridbanan men idag när det är töväder red jag istället ut. För det verkade inte klokt att rida på banan där det börjar bli halt och med styltor.

Hon var så spänd till en början men sen slappnade hon av. Dt sjukaste med Odensala att det är villor precis överallt, är ju som att rida i ett samhälle emellan åt, så det är mycket att titta på för Hessan. Sluttampen av skogsrundan innebär en passering av en stor hästgård och det är hästar och grejjer överallt. Då tyckte hon att det vart lite otäckt men hon går ju ändå lydigt framåt. Bonden passade på att dra igen en stor (jävla) plåtdörr och det skrammlade till rejält.. Hessan vart så rädd att hon drog iväg rakt upp på bondens villatomt. Väldigt pinsamt...=) Sen var vi nästan hemma och då gick hon och gnäggade (som en liten fuxdrottning) till alla hästkompisar i hagen och alla gnäggade tillbaka och då var hon så nöjd så. Hessan är rolig.

nää inga ridstövlar på för dom är trasiga och går inte att laga. Kul va?? Så himla sur över det. Aldrig mera Hööks stövlar.. Nedrans oxå=((((((( Nästan så att jag ine kan rida om jag inte har stövlar... så illa är det


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback