Ridit

Uppiggande att rida ikväll. Var riktigt trött innan men det  var uppfriskande när jag väl kom till stallet. Min super snälla syster ska vara hästvakt medans vi är borta så vi gick igenom ditt och datt. Vi  "bytte" även hästar en stund i ridhuset så hon fick känna lite på Alexandra, för hon ska rida lite i veckan. Och det kommer nog gå så bra så=) Men hon är ingen lätt dam att rida hihi=)

I övrigt så tappade Alexandra gnistan helt, i slutet av denna termin, de två sista träningarna jag var med på var rena rama katastrofen(springer med huvudet rätt upp och är istadig). Jag chansade och uteslöt ridning i ridhuset helt och hållet, har bara ridit ute i skogen eller på fältet i en månads tid nu. Så ridhuset idag gick kalas bra. Härligt att vinden har vänt=)  

Bilden till vänster visar förövrigt ett gott exempel på skänklar som ligger framför den lodräta sitsen, jag har kanske talang som islandsryttare haha=)

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback