måndag

Tuva sjuk igen. Hon hade feber i fredags men har vart feberfri i helgen men har inte alls vart som vanligt utan snorar o hostar.. Å gnällig. Då vet man att det liksom inte är bra o då bli det absolut inget dagis. Super snälla farmor o farfar hade henne idag o så får det även bli imorgon. Sen är Nicke hemma resten innan vi åker till Finland. Hon får ta det lungt nu i och med att vi ska åka bort.

Tänk alla snälla som ställer upp för oss med Tuva- och M och P som kommer passa Tiger när vi åker bort. Extremt t a c k s a m m a är vi♥!!!

Ikväll har jag jobbat på tvåans jobb (=stallet, ettans jobb= förskolan), jag hade med mig glada Johanna T, för hon ska ta över mina lektioner på måndagar. Känns jätte bra att lämna över till henne, kommer gå galant.
Sen var det dressyr idag. Bästa stunden på veckan om man inte countar familjetiden. Hade ridskolehästen Baloo, jag rider bara en gång i veckan nu så det blir så där extra kul o rida då. Underbara häst säger jag bara så nu har jag en till favvo efter Pax o Manilla=)=) När denna sjuka hösttermin är till enda så måste det bli mer ridning för min del, can´t live without it!

Har kommit på en sån bra tanke, att plugga på distans. Inte nu och inte till våren men kanske till höstterminen om ett år. Tänkte mig Montessori eller Reggio Emilia pedagogik och sen specialpedagogik. Alltså lägga till ett år på min utbildning tror jag skulle kunna bli grymt bra=)
Men som sagt, inte nu då........

Nehepps. Imorgon har jag en viktig dag ute på min praktik skola. Så kul att komma ut i skolan. Åååå vad jag längtar till skolan. Men jag har fet prestationsångest- som vanligt!

God natt.
ps. shampoonerade håret tre gånger ikväll för att tvätta ur toningen i mitt hår. Varför tonade jag mitt hår brunt? Why? Why? Why?

Från helgen som var. Tuva i bärryggan på Nickes rygg.
Vår fina fina lilla Tuvis luvis.
Vet ni hur smart vår dotter är?? Väldans mycket=)
Men dumma kamera som tar suddiga bilder fast det ska vara autofokus..=(


Kommentarer
Moster Camilla

Härliga energiknippe! Du fixar denna balans mellan arbete-skola - familj-fritid bra tycker jag! Det verkar så iallafall på din blogg här:)



Man blir glad och pigg av din blogg!

kram moster Camilla

2009-09-15 14:20:59
URL: http://mimadeta.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback