Gympa

Idag har Tuva börjat på sin gympa. Vi föräldrar var också med för att hålla rätt på våra barn som var såååå exalterade. Tuva sprang runt och var sååå glad. Det var många barn från hennes dagis där, men Tuva var nog yngst o kunde inte riktigt hänga med på allt, men strunt smma för hon var så nöjd! Först var det uppvärmning. Då lekte vi en lek, man skulle åla, krypa o hoppa o allt möjligt. Sen cirkulerade vi i hallen på olika stationer. Det var balansgång, klättra i ribbstolar o släppa  ner ärtpåsar, gunga i ringarna, hänga o gunga i repen, spela bandy, kullerbyttor... ja massa saker. Oh vad glad tuva var! Men hon vägrade klättra i ribbstolarna och gå upp för tjocka madrassen som låg på bänkar upphöjda i ribbstolarna som en rutchkana. Den var jätte läskig så vi hoppade givetvis över den.
Nicke är ute o fiskar hela dagen så jag, Tuva o tiger tänkte ta en skön höstpromenad o kika lite efter svamp. Tror faktiskt att vi åker ut till Nicke och R och ser hur det går för dom. De är ute i det området där jag så gärna skulle vilja bo- ute på landet. Å vad jag vill bo på landet!


Gissa vems gamla gympadress hon har på sig?????


me an I kläderna har kommit till Tuva- jippi! Plyshklänningen i mitten med rosa hjärta på är min favorit. Älskar barnläder!


Kommentarer
Jenny

Åh, vad roligt med gympa! Blir lite sugen själv :-) Förresten, vad duktig Luvan är som har slutat med blöja! Stora tjejen :-)

2009-09-05 17:29:43
URL: http://tvaterminerileeds.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback