Mållinjen

Idag var det dags för tentan i matematik. Det blev en lååång skrivtid för mig för tiden fullkomligt rusade fram. Lite tokigt nog hade jag bara en banan och en cola light med mig in så jag var ruggigt hungrig där jag satt och funderade över talen och varför jag så korkat inte tagit med mig mer att äta. Jag fastnade länge- för länge på denna uppgift:

Hur har eleven tänkt i sitt svar: 4,5 x 12= 60-6=54    ? (Det är framförallt det understrukna som ska förklars!)

Det är ingen svår uppgift men jag tänkte så det knakade, höll på att bli galen kände jag. men sen så föll poletten ner=)
Kan DU lösa den?=)

Så det var himla jätte duper skönt att ta en långpromenad med Tuva i vagnen och Tiger ikväll. Tiger badade i evigheter, det var en jätte fin regnbåge på himlen(attans- hade ingen kamera med...).

Regnbåge

Kommentarer
Ann

Fick mig att "jobba". Kan det vara 5x12=60, 0,5 för mycket= 0,5x12=6....

2009-05-26 23:40:05



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback