Utö

Imorse steg vi upp riktigt tidigt för att åka ner till Årsta havsbad för att ta färjan över till skärgårdsön Utö. Det regnade när vi for iväg så vi undrarde om det var värt att åka...plus att Tuva blev åksjuk och kräktes upp all välling i hela bilbarnstolen....men tur att vi åkte!! För sen sken solen och vi fick en toppen dag! Vi har badat, solat och ätit jätte god picknick mat som bestod av egengjord couscoussallad. Himlans trevligt=)


här var första stoppet, på Barnens strand som det hette. Vit mjuk strand och långgrunt.


... här var det inte långgrunt. Förr grävde man efter järnmalm här så detta är en gruva, med hela 200 meters djup. Men jag undrar om det stämmer. Orkar inte googla på det nu... djupet alltså...


jag och Tuva ritade i sanden


självutlösaren... inga kommentarer...haha. Vi hade jätte fin utsikt här- rakt ut mot öppet hav. solen sken och klarblå himmel och klipperna var varma... så härligt!!!!!!!!!


En nyvaken Tuva med favvoglassen!

Kommentarer
Lina

hejsan hoppsan! nu såg jag din 2:a komentar.. :P Jo, jag kan hålla med dig om att det är onödigt att folk lägger sig i - alltid gör man nåt som andra kan klaga på.



Men, i det här fallet är jag själv väldigt noga med att inte vända mina barn i bilen för tidigt.. alla "proffs" säger ju att man inte ska vända så små barn, och jag hade aldrig vågat riskera att göra det! Hade aldrig förlåtit mig om nåt hänt vid en ev. krock. Ungarna är ju det finaste jag har!



Men som sagt, det är ju bara MIN åsikt. Folk gör som dom vill utan att jag klagar, skulle aldrig falla mig in!



Ha nu en riktigt skön dag! (ps jag godkänner inte din komentar, så slipper du "påhopp"!)

2009-07-23 06:41:50
URL: http://ninninusens.blogg.se/
camilla

våra tjejer har samma favoritglass:)

2009-07-23 14:10:46
URL: http://mimadeta.blogg.se/
Jenny

Åh, vad härligt! Utö jobbade Erik en del på :-) Har ni möjlighet att komma hämta påsen ikväll som Nicke ska ha med sig upp imorgon?

2009-07-23 14:11:01



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback