Julafton

Går dagen började med att jag och Tuvis smög upp och öppnade paketen som tomten lämnat i strumpan. Sedan åkte vi ut till stallet och åt en smarrig frukost med stallfolket. Sedan var det barar att hugga i, mockade, sopade o fodrade till hästarna. Det är en tradition på ridskolan att vi som kan hjälps åt. O det är så mysigt att vara där då.

Vi fick en riktigt fin jul med massor av jätte god mat! Jag blev dock mätt på sillen som vanligt=S
Väl hemma höll nicke o jag på att klappa ihop, vilket vi även gjorde på sofflocket. Många fina klappar fick tuvis och även jag o nicke- tack!

Nu bär det snart av till sälen. Nicke ska upp i snökaoset imorgon... gulp! och jag drar upp på tisdag. Såååå skööönt!!!!


hemma hos oss...

 


vit jul i stallet


Hebbe fick äpplen av tuvis

hemma hos farmor o farfar. Tomten på ingång


Gick med facklor ner till bryggan där....

...tomten lämnat ännu flera klappar=)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback