tisdag

Den långa tisdagen börjar lida mot sitt slut. Och det är väl vad det kanske är- lite lidelsefullt med 12 timmars pass både måndag, tisdag och onsdag. Att veta att jag även jobbar på lördag gör ju att jag skulle kunna deppa ner mig totalt. Men jag orkar inte vara en sån. Bara ibland får man vara en sån. Men ibland är det mycket. Så är det. Tuva är fortfarane sjuk. Hon hade feber igår och en fruktansvärd hosta. (svininfluensan??) Nicke har vart hemma, jag hade gjort vadsom helst för att få vara hemma med min underbaraste lilla tösa men men.... Men hon är på bättringsvägen nu men får endå vara hemma imorgon med hennes underbara farmor som"passar" henne. Vi är evigt tackasamma för det. Jag törs inte ens yppa om en vabbning på mitt jobb för jag är borta därifrån så mkt endå med skolan... Jag hade förresten min oficiella skolstart idag. Jag har fått en himla trevlig prick till lärare. Man skulle aldrig tro att han var universitetslärare och forskare när man ser o hör han prata. Riktigt skojjig. T.ex kom en tjej ganska sent och hon undrade om hon fick komma in i klassrummet eller om hon skulle komma in efter rasten (jo vissa lärare accepterar inte sen ankomst- helt sjukt!) då sa han ja du kan stå där i 10 minuter och vänta och sen knacka på igen, han skämtade alltså och hon fick komma in. haha det var iallfall kul när han sa det, kanske inte nu när jag skriver..=)

Jag har mörbultat mig själv med terminens första dressyrpass igår, jag hade Manilla. My god var otränad jag är, höll på att svettas ihjäl. Men jag överlevde och var relativt nöjd min insats. Lite småplock som blev sisådär pga av mig då såklart.. men hästen är ju toppen! Har även tränat nere på gymmet ikväll. Så jag är dubbelmörbultad.


mitt paket från HM Home har äntligen kommit! Å jag är sååå nöjd. Det bidde lite kuddfodral och ett stycke överkast som jag har i soffan som skydd från dräll- det förbjudna drället förekommer ju endå i soffan. Tuva är förlåten om hon spiller i vita soffan men Nicke... oj oj oj säger jag bara.....

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback