Mera feber...=(

Godafton.
I dag har det vart crazy bananas. Ja för det är rena rama sjukstugan här hemma igen. Jag har legat med feber i natt men pallrade mig iväg som en döing till skolan ändå idag. Tuva var hos sin farmor och farfar- tusen tack för att ni ställer upp=)=)=) Tuva som skulle till dagis imorgon blir det ändrade planer för nu- hon blir hemma- för hon har fått feber- IGEN!! Stackars stackars lilla hjärta, hur mycket ska vår lilla tjej behöva stå ut???
jag har en jätte viktig redovisning imorgon så Nicke får vabba och återigen ringa VC...
Den här våren har vart helt galen med sjukdomar- hoppas detta är sista svängen med feber, förkylning, kräkor nu så vi kan bli friska.

Igår jobbade jag och när jag var klar så frågade jag snällt om jag fick rida med på sista lektionen med Apan. Å det fick jag, tackar o bockar för det. Det var cissi som hade lektionen och det var en suverän lektion- jätte kul och bra övningar med mycket travarbete på raktspår med ökningar och minskningar. Passade Apan ganska bra med tanke på henne utbildningsnivå(hon klarar inte större samlingar som skänkelvikningar o liknande- inte just nu iallafall). Men vad bra hon gick!!!! Hon trivs kalas bra på hackamore. Går i stadig form nu (tidigare har hon slängt med huvudet heeela tiden) Så denna stadiga form tror jag är jätte viktig för henne så hon kan sätta ryggmuskler och bli stark. Jag upptäcker hela tiden nya saker med denna toka till häst. Hon är en märr ända ut i hovspetsarna kan jag säga. Men är otroligt social och kelig!! Igår fick jag till och med sitta ner i sadeln utan protest. det tar sig!!!!

Ja nu ska jag förbereda mig lite för redovisningen imorgon. Hoppas innerligt att Tuva får penicillin imorgon så hon är frisk snart igen.

Har återigen inga batterier i kameran så här är lite gamla bilder, från förr i tiden=)
 

Här var vi på semester i Österlen, sommaren 2007. Underbara Kyls strand och Tuva var en liten plutt på 6 månader.


Sommaren 2006, här var jag gravid=). Fulufjället!

Kommentarer
Cissi

Tack Maria för dom vänliga orden. Ganska ovant att ha vuxna på lektion. Jag har ju bara HP eller blivande HP.....

Kram

2009-04-16 23:32:02



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback