Stjärnklart

Vilken härlig dag det har varit idag! Så mysigt när vi alla är hemma- tillsammans! Har även ridit idag, red en ridskolehäst vilket var jätte kul, men hon gjorde mig skakis i benen emellan åt. Luring till häst=)
Sen har Nickes föräldrar tittat förbi och nu ikväll var Malin och Pontus här och vi åt tacos och såg sen på Solstorm. Det bara knyter sig i min mage när jag ser filmer där barn far illa, ush, usch ush! Men mycket bra film, men vi missade slutet pga av dålig skiva, så slutet får vi se imorgon. Så kan det va!
Tuva verkar må lite bättre idag. Hon har ätit  iallfall och nu sover hon tungt. Håller tummarna att hon får sova ordentligt i natt!
Var för en stund sen ute och kvällsrastade Tiger m Malin och skotträdda Bessie. Det var alldeles stjärnklart ikväll. Så här års syns Cassiopeia, jag o Malin filosoferade lite kring stjärnhimlen och kom väl fram till att vi inte kan så mycket om det, Malin kunde Orion och jag kunde Cassiopeia, även om jag inte kunde peka ut den. Så då vet jag inte om jag kunde ngt alls, hehe. Men fint var det!


Enligt grekisk mytologi är Cassiopeja placerad på himlavalvet som ett straff för sin fåfänga. Hon är för evigt bunden till ett manligt kön som cirklar runt Polstjärnan, och hennes straff är att hon hälften av tiden får sitta upp och ner, wikipedia.se

Passade på att ta lite bilder i stallet idag när det var så frostigt och fint. Jag älskar att ta närbilder=)

       
Alla bilder tagna vid stallet =)              

   


Ridskoleponnysarna Forrets och Sioux.


Jag lovade Marianne att visa hur vår soffa ser ut, here it is!





Kommentarer
Anonym

fina naturbilder, vad har du för kamera? tack på förhand

2008-12-29 21:50:01



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback