U r l a d d n i n g

Just nu är jag totalt urladdad som human being.
Trött och skulle vilja sova dygnet runt. Typ.
Men så fort jag blir så här urladdad får jag dåligt samvete.
Jag känner mig som en latmask utan livsplaner.

Well.
Jag tror ändå att det finns en mening i att vila.
Antagligen för att man har haft mycket snurr sista tiden;
skola, extra jobb, extraextra jobb under jullovet, storhelger, examination och en baby (dygnetrunt jobb i sig =)), och N´s skada i maggen.

Så medans jag liksom surar lite över mitt ständiga dåliga samvete
det prestationsskadade- mungo jag är,
känner jag ändå att kreativiteten ligger där och gror.

Läste till min STORA LYCKA att Carolina Gynning är gravid.
Jag blev verkligen glad! Och det här med att hon målar så fantastiska verk.
Jag vill också göra det!

Lova är numera sjövild. Ja en 6 månaders kan vara det. Nyfiken i en strut är hon, gapflabba kan hon göra. Vår fina "lillasyster". Puss!



Kommentarer
camilla strand

Du ska lyssna på din kropp och din mentala hälsa!

Har man kört på med mycket (och bara två småbarn är heltidsjobb) så behöver man lyssna in och förstå att det är dags att sova mer, vila mer, bara vara.

Det är klokskap det:)

Då blir du en bra förebild för dina döttrar - som du inte vill ska leva med prestationskrav på sig.



kram Camilla

2012-01-18 16:48:24
URL: http://wbyc.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback