M o r g o n p i g g a

Tuva väckte mig imorse. - Jag vill åka till stallet nuuuu!
Sagt och gjort vi åkte ut hon och jag. Trevligt med sällskap=)
Kallt som attan! Vi kom precis ut till att hästarna var på väg ut i hagarna. SD blev lite ledsen att han inte fick gå ut. Mycket tramp och gnägg på stallgången och ner till ridhuset.
Tuva var med i ridhuset på läktaren och i Kafeterian medans jag red. Hon är så duktig som orkar sitta stilla så länge=)

SD var pigg och glad. Jag la upp en strategi att rida mycket framåt, mellan/ökad trav och galopp. Blandat med skritt, ryggningar, och i trav öppna och sluta. Avslutade med galopp i 10 min i varje varv, alltså 20 minuter i galopp, puh! Dety blev alltså en blandning av motion och tänka-jobb. Precis den här tiden på året har hästar en tendens att bli så PIGGA. Bäst blir (anser jag iallfall)om man försöker tillgodose hästens behov då så inte hästen förvandlas till en rymndraket..=) Han var hur som helst hur fin som helst. =)=)=) U n d e r b a r i n g e n


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback