d r e s s y r

Jag tittade på dressyren från Göteborgs horse show i lördagskväll. Livsändning- jey!

Jag var särskilt intresserad av att se hur proffsen rider ökad galopp genom hela diagonalen för att korta upp innan övergång till trav eller g.ombytet. Patrik Kittel (som vann) markerade galoppen ordentligt- lite kul att se. För shit vad svårt just det är att göra det. Kul att se hur världsstjärnorna gör=) (så lätt att hästen gör ett flygande byte eller bytar när man kortar galoppen..) Se på filmen vid tiden 5:58 så ser man hur han gör det hela!

http://www.youtube.com/watch?v=HoZW3rUBUuI

Å jag blev såååå GLAD när Cissi kom ner till ridhuset igårkväll och gav hans autograf till mig, signerat med mitt namn. Ja jag är löjlig- men det betyder så mycket=)♥


Kommentarer
Malin

Hallo! Hoppas att dom fortfarande skoter sig :) ska bara beratta att vi ska pa fantomen idag :)) vi har sjukt bra platser, vi kommer sitta vid valdigt langt fram, tjhoo hoo!!!!!

2012-02-29 16:31:32
URL: http://malinmygganeriksson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback