På jakt!

Time for some change! Jag har helt och hållet fastnat i lite nya banor vad det gäller inredning.

Jag ska på loppis jakt. Jag har en checklista vad jag ska spana efter.

1. Fotoramar i alla dess former så målar jag om dom till svarta och vita sedan. Som i sin helhet ska bli en fotovägg i vardagsrummet. Jepp!
2. En gigantisk gammal ful lampskärm. Som vi hade hemma när jag var liten, den finns tyvärr inte kvar. Såklart. Men det kan inte vara svårt att hitta på just loppisar. HUr som helst ska jag riva av tyget och klä om den i svart skirt tyg. Skitenkelt.. säkert inte men vill man så går det=) Formen ska vara som lampan från Rice jag hittade här nedan.
3. Askar, burkar, förvaringslådor. Alltid bra och ha och väldigt dekorativt i skåpen.
4. Fina gamla glas, ljusstakar att ha på en bricka i silver. Med en söt liten blomma till=)

Utöver detta har jag fått betong och olivträdssjuka. Vad det är för något?? ja det är en liten bacill som gör att jag googlar och tittar och drömmer, funderar... Det är så fint!!! O vad jag vill ha. Just hästhuvudet i betong är ju hur underbart som helst!

Här är lite inspirationsbilder hur jag tänker mig det hela:

Bild lånad från skonahem.se         
 





Jag erkänner bildstölderna här och nu. Fy skäms på mä!

.....................................................................................................................

Den här lampan från Urbanliving är supersnygg som kontrast. Kostar 600 spänn dock. Hiskligt dyrt för en glödlampa med upphänge. Däm!







Kommentarer
malin

2011-09-15 18:39:32
URL: http://malinmygganeriksson.blogg.se/
malin

oj... glömde visst själva kommentaren ;)

1, Hembe har ett sånt huvud.

2, kom hit en kväll så ska jag visa dig en så sjuk snygg tavelvägg som finns nära "våran gata i stan" (ja, det kommer bli fönster tittande).

3, minns du sovrummslampan vi hade på glimmer? självomklädd... inte direkt stiligt men med mycket tyg kunnde det mesta av det som var lite si och så gömmas :)

4, vill du ha sällskap på loppis är jag mer än gärna din bundsförvant ;)

2011-09-15 18:45:55
URL: http://malinmygganeriksson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback