Höstlov

Det blev visst lite höstlov från bloggen med. Men nu är vi som så när inne i vardagen igen. Imorgon blir det förskola för Tuvas del efter 10 dagars ledighet. Vi har inte gjort så där ruskigt mycket under lovet, vart mest hemma och myst. Tuva har gjort sin läxa. Har inte era 4 åringar läxor? Va? Nä skojja bara men hon "jobbar" i sin pysselbok. Nej just det.. läxbok heter det jue!
Annars på lovet då? Som tur är har vi grannarna L och I som vi träffar titt som tätt, och besökt Ikea med min syrra J har vi gjort, och haft M & P över på fredagsmys med finis hundarna, hjälpt till att röjja ur mormors hus, ridit, ja allt det vanliga o ovanliga!

Ikea är ju alltid kul. Alltid! Även när hela Uppsala har lov och är där! Jenny var min ängel och hjälptetill med kidzen. Tack Jejja! Jag gick loss på Spara och Förvara avdelningen, jag har ju fått världens mani på att ha ordning i varje litet skrymsle och nu börjar det arta sig ordentligt!

Imorgon ska vi ses i MammaGruppen. Det ska bli jätte kul, ser verkligen fram emot det=)

Lova är snart 4 månader. Hon pratar genom att prutta med läpparna. Suga på sina gosiga händer är också en favorit. Och hör och häpna igår backade hon med gåstolen..! Så stor hon börjar bli. Våra fina tjejer!!!



Helgen 26-27 november är 1:a advent! Kaaaanske kaaanske att det är julpyntat här hemma redan när jag har kalas den 19e. För jag längtar att hänga upp stjärnor och allt jul-lull..... Oh! Minigranen är från Ikea.. så julpyntet har smygits in ..=)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback