Den stora skäcken

Jag går aldrig aldrig och lägger mig med disken odiskad. Vi har ju en diskmaskin-som gått sönder och inget händer- så därför diskas allt för hand. Inget att orda om egentligen. Men det var nog sjuhundraelva karotter, glas och tallrikar ikväll. Just för att Lova somnade sent o hej o hå. Men det finns inte i min värld att vakna upp i ett stökigt kök. Näver!

Idag har jag jobbat i stallet, ridit och hjälpt V med inridning av J. Han blir lite spänd vid uppsittning men vi har en himla snits så han står fint stilla tills hon är uppe. Han är så stor! Nu går det finfint att jag longerar och hon travar honom på volt. Kanon fin häst med underbar personlighet. När jag den dagen köper egen häst (läs--> frieser) vill jag ha en 2 åring så jag kan göra detta jobb själv. Skitkul att se unghästens framsteg!! O en valack ska det vara. Val- ack för guds skull!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback