Med synål och virknål

Vaknade upp imorse och var så yrslig att jag trodde för ett tag att jag skulle drasa omkull. Men det gav med sig efter ett par timmar. Så jag beslöt mig för att skippa en lunch som jag annars var bjuden till via jobbet=/ Känt mig lite på dåligt humör idag - ungefär att tänk vad skönt att flytta ut till urskogen? typ. Med den sinnesstämningen har jag sytt febrilt två miniatyr stolskjolar som det heter till Tuvas rum. Köpte fint linnetyg i helgen på Ikea. Men tro det eller ej för det gick bra, inget trådtrassel eller andra missöden.

Men nu är jag på bra humör igen efter ett samtal från Polisen. Moppen är funnen och verkar vara i ganska gott skick=)=)=)=)=)=)=)=) Hittades i Sollentuna, och det är dit vi ska hämta ut den. Jippi!!!

Idag ska jag till syboden också och köpa en virknål och fint garn. Nu jäklar ska jag lära mig att virka. Jag ska göra en bäbisfilt med volangkant. Enkelt? Knappast. Men min virkbibel kom igår så jag får lusläsa innantill så ska det väl gå? Hittade även på nätet underbara människor som lägger upp på Youtube filmer om hur man gör luftmaskor, hel/halvstolpe och allt vad det heter. Vilket projekt...!

sy stolskjolar
under skapandets gång




färdigt!


tallrikshyllan fyller nu funktionen som en liten bokhylla


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback