>30 dagar kvar

Så då har jag passerat 30dagarkvarstrecket. Spännade!

Jag går in i vecka 37 på onsdag för att vara exakt. Ja för nu börjar allt bli väldigt exakt.

från www.niomanader.se:

Vecka 37
Du: Nu närmar sig förlossningen och det är dags att börja ladda. Ät kolhydratrik mat och försök att vila mycket. Om du inte har packat din BB-väska så är det absolut dags att göra det nu. Normalt ligger bebisen med huvudet nedåt nu, men en del bebisar lägger sig med rumpan nedåt eller på tvären. Då kan det vara dags för vändningsförsök. Fosterhinnan riskerar nu att spricka och om du känner att vattnet går bör du genast ringa förlossningen.
Bebisen: Barnet är såpass stort nu att det inte finns plats att vända sig längre. Kroppen är knubbig och hjärnans aktiviteter blir mer och mer organiserade och medvetandet är väl etablerat. Ögonrörelserna är koordinerade och synen förbättras.

BB väskan är inte direkt packad. men jag har den i garderoben med en kom-ihåg-lista i. Så när det är dags får jag slänga i det sista. Check!

Barnvagnen. Check!

Bilbarnstol. Check!

Kläder, skötbord, blöjor, Check!

Mentalt förberedd? Check! Inte ett dugg orolig/rädd eller så. Bara spännande och kul=)

Däremot måste jag till Apoteket som jag tjatar om och köpa smärtstillande, lokalbedövning och alvedon till bäbis. Läste lite om det, just lokalbedövningen skulle jag vilja ha hemma i badrummet på en hylla av guld liggandes på en rosa kudde. Tänker inte under några omständigheter ha så där ont igen som sist när kroppen ska läka. Får rysningar av bara tanken av att gå på toaletten första tiden efter förlossningen aj aj aj aj aj... därav ------> apoteket=)




Sytt ett påslakan själv och Tuvas gamla Lexington örngott ska bäddas i vagnen=)

Ska till Mvc idag. Jag tror hon är fixerad för magen känns lägre, vi får se vad BM säger-


Kommentarer
Erika

Om det är till någon tröst vet jag inte.. men med Emilia kändes det som att hela inre jag skulle kollapsa vid toalettbesök efter förlossningen.. medans efter Linnea (som i princip flög ut) så kändes det ingenting.. :)

2011-06-20 14:25:29



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback