Hundfjället

Vi har vart i Hundfjället idag hela dagen. Tuva fick stå på skidor för första gången idag. Inte helt smärtfritt då vår dotter inte hade någon större lust till en början. Men en varm choklad och kokosboll senare åkte hon i minililla barnbacken med en egen liten fiffig lift som liknade en matta som rullade upp. Där åkte vi. Jag och Pontus sprang med henne och kunde även släppa henne till Malin som tog emot. Kul! Vi ska åka imorgon också om hon vill förstås=)

jag åkte också. Ramlade i ankarliften när jag skulle av. Pinsamt! Vågade även åka sittlift högst upp. Plogade bitvis ner haha=)

Sen var det slut på det roliga. Nicke låste in nyckeln i bilen. Jisses!!!! Bärgare kom och lyckades öppna bilen. Bärgarkillen skrattade bara, detta var ett vanligt fenomen för honom. Ja det löste sig snabbt iallfall. ......

Nu har vi bastat, sovit en stund. Ikväll blir det Flygande Jakob till middag och sedan ska vi till pianobaren uppe på Högfjällshotellet.





Kommentarer
Grahnskan

Hahaha jag skrattar för fullt så jag läser eran Tuvas första skidtur.. Det är såååååååååååå Nattiz... Men att falla i liften e väl det värsta man kan göra... Jag satte mej lixom helt då jag för första gången skulle åka ankarlift, och då satte jag mej lixom helt på backen, det va typ i gymnasiet och hela skolan va där, inga plus på äng pricis.. Ha en kanon vecka.. Gott Nytt Kram

2010-12-29 21:21:20



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback