Två sjuklingar

Den här dagen har verkligen vart märklig. Började med att jag och Tuva sov till 9.30. Har väl aldrig hänt förr..?
Har hunnit med en långpromenad med mina två, Tuva o Tiger.. På isgator i skogen med gummistövlar. Tur att Tiger är som en oxe, han drog- ordagrant- fram oss, då jag mer var som Bambi.. ja .. på hal is.
Sedan var vi tvugna att lämna hemmet, tristessen tog över. Tog bussen upp till Eurostop. Det blev ett köp, jackan jag skrev om igår. Jätte söt o jätte billig.

Men ikväll när allt var frid och fröjd började Tuva klaga över sitt högeröra. Hon är en liten hypokondriker, så vi försökte lirka lite. Eftersom att hon inte sovit på hela dagen somnade hon redan kl 6. Men vaknade igen av sitt öra. Så vi ringde närakuten o fick tid. O mycket riktigt som vi trott så var det öroninflammation. Stackars lilla Tuva...♥

kapp ahl jacka   

Tuva luva

väntar på bussen
Otåligt väntande på bussen...

lek på eurostop
Obligatoriskt stopp vid klätterställningen.

Tuva började prata med en lite äldre flicka där:

Tuva: Mia Mia kom!
Flickan: Jag heter inte Mia, jag heter Thea.
Tuva: Mia Mia min tur NU (åka ner för rutshkanan)
Tuva: Jag heter Tuva Luva jag

åhhh vet ni hur sött det lät när hon pratade??? MIN fina lilla tjej!!



Tiger är så lessen över sin tratt just nu. Han rör sig knappt, ligger i ren protest. Stackars lilla hund! Såret börjar se bättre ut, men han får nog dras med tratten över helgen o säkert måndag- tisdag med.. Så synd om honom. Får muntra upp honom med lite spårning imorgon tror jag nog allt=)




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback