Målat mer...

Idag har jag finslipat på målning numer 2. Min lärare tyckte att jag skulle åka till National muséumet för där finns tydligen en målning på en kvinna i spetsklänning. Hon sa att på håll ser det verkligen ut som spets - men när man går nära ser det bara ut som kludder. Intresting... Så jag kanske brassar dit med Tuva på fredag för att kika på verket=)

Den här målningen är jag inte lika nöjd med som den förra. Men man lär så länge man lever- right? Jag har lärt mig massor med den här dummisen som var så svår.. klänningen, skorna, håret ja det var mycket att bita i..=) Imorgon ska jag ner till träslöjden och göra en ram för att sedan spänna upp duken och häfta fast- nästa vecka blir det utställning=) Kul!!


Bild kursen på universitetet

Snart ska jag iväg o jobba sitter och häver i mig kaffe så jag håller mig vaken- kunde inte sova inatt. Eller jag kunde inte somna. Hade alldeles för mycket i huvudet för att få ro.. .. Hur stänger man av alla tankar, vart är dosan till det?

Kommentarer
karin

Jag letar också efter den dosan, säg till om du hittar den ;) Vad fint du målar!

2009-03-11 20:50:33
Lisa

Du målar riktigt bra, du kanske ska bli konstnär :)

2009-03-11 21:59:11



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback