Lite pyssel på gång

Idag ska jag passa på att sy ett nytt överdrag i det grå moln tyget som blev över när jag sydde rullgardinen. Men det får bli senare ikväll när Nicke jobbar- så jag kan sy ostört. Very important!

Nicke har hämtat hem en gammal fönsterram från sina föräldrar. Jag älskar ju sånt här gamla saker. Så tack så mycket! Ska ta väl hand om den. Först ska den rengöras, minska måtten lite på höjden så den blir lägre. Sen ska jag hitta en skiva som ska målas med griffelfärg. Sen är det bara att sätta ihop allt o så har vi gjort en griffeltavla. Perfekt att ha i köket eller utanför dörren så kan man skriva något gulligt till gästerna.


Den ska nog inte heller målas, fint när den är sliten ju

Förra sommaren när vi var på en loppis på Österlen fyndade vi en fönsterram för 25 spänn. Nicke slipade, målade och fixade i en spegel. Voila!



Ja annars känner jag att det börjar bli dags att börja baka och frysa in till Tuvas 2 års dag. Oj vad jag längtar att göra riktigt kalasigt åt vår undrebara tjej. Ska googla runt på goda saker som amn kan göra. Ska även ha lite GI alternativt fika. Rosen gav mig ett recept på ett GI efterrätt igår. Det var vaniljkesella blandat med mango bitar som går att köpa frysta, detta ska serveras med hallon. Låter ju hur gott som helst, kan tänka mig att det smakar som glass typ.


 

PS. Tuva har kissat på pottan två hela gånger idag. Hurra!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback