I skolan

I skolan har vi i dagarna provat Creta-kritor. Jag ska säga att det var ta me fanken det roligaste jag har prövat. Det är som en slags blyerts krita som man målar med. Sedan har man ett speciellt sudd (knådgummi, hette det så?) som man ljusar upp med. Jag ska köpa hem dessa kritor o sudd för det var verkligen kul. Här är ett alster av mig

creta kritor

Ja innan vi höll på med kritor fick vi prova akrylfärg. Fy sjuttsingen vad svårt det är! Ush jag blev nästan gråtfärdig när det inte gick. Men jag ska bemästra akrylen under tema veckorna. Ja man ska ju välja ett tema, som jag har tänkt att eventuellt välja Tiger (alltså min hund) som tema. Då ska jag alstra honom på olika sätt, i akvarell, akryl, lera, trä... ja... och då åtekommer akrylen alltså. Jag blir dönervös när jag tänker på det. Men det ska väl gå-

Proffsakryl/oljemålningar. Tänk att vara så här grym!!!!!

  

källa:  www.nich.se/akryl.html och Monet


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback