Kantarell jakten

Idag har familjen Ekersen vart ute och letat svamp. Vi letade och letade och hittade några stackare.. Lite besvikna blev vi väl efter 2 timmar i skogen och typ 15 kantareller i korgen. Men gott var de iallfall till middagen ikväll=)
Jag tror vi var lite tidigt ute för det fanns inte en enda höstkantarell. Vi får ta nya tag om någon vecka igen.
Tuva åkte uppe i bärryggan en stund men sen ville hon gå. Oj så duktig hon är på att gå nuförtiden- över stock o sten!

Även om vi inte fick mycket svamp så fanns det hutlöst mycket med blåbär. Så gott, jag o Tuva åt hela tiden.. tills jag öga mot öga mötte herr snok i blåbärsriset. Fan jag höll på att få en hjärtattack. Sen var det färdig pöockat kan jag säga! Ush vilken lång päckel orm det var...bläää!


mobilfoto

Kommentarer
Anna

Haha, fy fan för ormar.. Jag simmade in i en snok en gång i Sigtuna. På munkholmsbadet. Usch usch usch. Jag har svårt för att bada än idag.

2009-08-17 09:14:24



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback